Słabe wyniki rynkowe

Słabe wyniki rynkowe

Wiele mówi się dzisiaj o przyszłości rynku turystycznego, która jest poważnie zagrożona w skutek recesji. Kryzys finansowy uderzył we wszystkie podmioty gospodarki jednocześnie, a to oznacza w takim samym stopniu turystów, biura podróży jak i przemysł hotelarski czy linie lotnicze. Wszystkie firmy związane zwyczajowo z obsługą turystów i promowaniem globalnej turystyki, mają dzisiaj mniejsze lub większe problemy, kilka gigantycznych marek kompletnie rozpadła się i bankrutując pozostawiła setki swoich klientów poza granicami, bez najmniejszego wsparcia. Przełom na rynku turystycznym stał się więc faktem i tysiące klientów jak jeden mąż zaczęły korzystać z Internetu przy wyszukiwaniu najróżniejszych okazji, porównywaniu cen noclegów w hotelach czy zdobywaniu informacji i komentarzy z pierwszej ręki. Nikt nie ma złudzeń, że dany hotel albo region, do którego wybierają się klienci, w ustach agenta biura podróży zawsze będą brzmiały w niesamowity sposób, zachęcają i bardzo pozytywnie. Gdy jednak poszuka się wpisów gości danych hoteli na forach i innych stronach przeznaczonych dla turystów – okazuje się, że nie do końca obraz z turystycznych katalogów musi pokrywać się z tym, co czeka na klienta na miejscu. Dlatego sukces jest dzisiaj zarezerwowany przede wszystkim dla tych hoteli czy linii lotniczych, które potrafią zdobyć klienta online.